Åbent brev til finansminister Claus Hjort Frederiksen vedr. økonomiforhandlingerne må ikke spænde ben for de kommunale og regionale overens-komstforhandlinger

7. juni 2010

Organisationsudsendelse

Til
KTO's medlemsorganisationer

Sagsnr.: 2186.36
HW/jb
Direkte tlf.nr.: 3347 0621
7. juni 2010

Vedr.: Åbent brev til finansminister Claus Hjort Frederiksen vedr. økonomiforhandlingerne må ikke spænde ben for de kommunale og regionale overenskomstforhandlinger

KTO's formand har d.d. fremsendt vedlagte åbne brev til finansminister Claus Hjort Frederiksen med over- skriften "Økonomiforhandlingerne må ikke spænde ben for de kommunale og regionale overenskomstfor- handlinger". I brevet peges der bl.a. på, at parterne på forhånd har disponeret over midler ved OK-11 i form af restbetaling for reguleringsordningen pr. 1. oktober 2010, og at det er afgørende, at der i økonomiaftaler- ne med KL og Danske Regioner skabes det nødvendige rum til, at parterne ved OK-11 kan finde forhand- lingsmæssige løsninger på de store udfordringer, som der efterfølgende kan opnås tilslutning til blandt de ansatte i kommunerne og regionerne.

Helle Basse

Henrik Würtzenfeld